Klantenservice

Praat je liever met een echt persoon? Stuur dan een bericht naar ons, we denken graag met je mee.

Hoe kunnen wij helpen?

FAQ

Bestellen en retourneren

Welke maat moet ik kopen?

Weet je niet zeker welke maat het beste bij je past? Raadpleeg dan onze maattabel . Deze vind je onder de beschikbare maten van elk van onze producten.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

We kunnen uw bestelling wijzigen als deze nog niet verwerkt is. Neem contact met ons op om een ​​wijziging aan te vragen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u direct na uw bestelling contact met ons opneemt via hello@dandelie.com , kunnen we uw bestelling mogelijk annuleren voordat deze wordt verwerkt. Zo niet, dan verzenden we uw bestelling en kunt u deze na ontvangst desgewenst retourneren.

Wij brengen annuleringskosten in rekening. Deze kunnen variëren van 0% tot 10%, afhankelijk van uw betaalmethode.

De annuleringskosten zorgen voor een stabielere financiële stroom, waardoor we prachtige, ethisch geproduceerde mode kunnen blijven maken.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja. We houden je op de hoogte van elke fase van je bestelling, vanaf het moment dat je deze plaatst tot en met de verzending en levering. In je e-mailbevestiging ontvang je een trackingnummer waarmee je de voortgang van je bestelling online kunt volgen.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?

Ja. Je kunt als gast een bestelling plaatsen zonder de verplichting om een ​​account aan te maken. We raden je echter wel aan een account aan te maken als u uw bestelgeschiedenis wilt bekijken en uw winkelmandje en betaalgegevens wilt bewaren voor de volgende keer.

Waar kan ik mijn orderbevestiging vinden?

Deze wordt automatisch naar uw e-mailadres verzonden wanneer u een bestelling plaatst. Controleer uw spamfolder voor het geval de orderbevestiging daarin terecht is gekomen. Als u uw orderbevestiging niet binnen 24 uur heeft ontvangen, neem dan contact op via hello@dandelie.com .

Kan ik een artikel retourneren of ruilen?

U kunt artikelen binnen 14 dagen na levering retourneren.

Om in aanmerking te komen, moeten de artikelen ongebruikt, ongedragen, voorzien van labels en in de originele verpakking zijn.

Om een ​​retourzending te starten, kunt u contact met ons opnemen via returns@dandelie.com . Na goedkeuring ontvangt u een retourformulier dat u bij uw pakket kunt voegen. Niet-goedgekeurde retourzendingen worden niet geaccepteerd. We verwerken retouraanvragen van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren (CET) en streven ernaar om binnen 24 uur te reageren. Alle artikelen worden bij ontvangst door ons gecontroleerd. We kunnen retouren niet verwerken zonder het retourformulier in het pakket, omdat we moeten weten van wie de retourzending afkomstig is.

De kosten voor retourzending en de verantwoordelijkheid hiervoor zijn voor de klant. Wij adviseren een verzendmethode met track & trace en verzekering.

Controleer je bestelling bij ontvangst en neem direct contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is, of als u het verkeerde artikel heeft ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en oplossen.

Hoe lang duurt het om een ​​artikel te retourneren?

Het verwerken van retourzendingen kan tot 5 dagen duren. Indien goedgekeurd, wordt uw terugbetaling overgemaakt naar uw oorspronkelijke betaalmethode. Houd er rekening mee dat banken en creditcardmaatschappijen mogelijk meer tijd nodig hebben om de terugbetaling te verwerken en te versturen.

Betaling

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Wij bieden meerdere betalingsmogelijkheden, zoals:

  • iDEAL
  • Creditcard (Visa, Mastercard, American Express)
  • PayPal
  • Google Pay
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Bancontact
Waar is mijn terugbetaling?

Het verwerken van retourzendingen kan tot 5 dagen duren. Indien goedgekeurd, wordt uw terugbetaling overgemaakt naar uw oorspronkelijke betaalmethode . Houd er rekening mee dat banken en creditcardmaatschappijen mogelijk meer tijd nodig hebben om de terugbetaling te verwerken en te versturen.

Verzenden

Wij bieden gratis verzending wereldwijd bij bestellingen boven de € 250. De verzendkosten vindt u hieronder. Wij verzenden vanuit Nederland.

Verzending binnen Nederland

Standaard verzending onder € 250
1 werkdag — € 4,95

Standaard verzending €250 +
1 werkdag GRATIS

Wereldwijde verzending

Standaard verzending onder € 250
3-11 werkdagen — € 29,95

Standaard verzending €250 +
3-11 werkdagen — GRATIS

Expressverzending onder € 250
1-3 werkdagen — € 49,00

Expressverzending €250 +
1-3 werkdagen — € 25,00

Zijn er afhaalpunten beschikbaar?

Absoluut! Als je vanuit Nederland of België afrekent, kies dan voor de bezorgoptie via een servicepunt van PostNL of DPD. Nadat je hebt afgerekend, kun je je servicepunt kiezen.

Als u vanuit een ander land heeft besteld, neem dan contact met ons op en vraag een afleverpunt aan via hello@dandelie.com

Douane/invoerrechten en belastingen

Belastingen zijn inbegrepen bij aankopen binnen de Europese Unie . Voor bestellingen buiten de EU kunnen douane- en invoerrechten van toepassing zijn en zijn kopers verantwoordelijk voor eventuele kosten in hun land. Neem contact op met uw lokale douanekantoor voor meer informatie over mogelijke kosten.

Verzorging en onderhoud

Hoe verzorg ik mijn leren laarzen?

Wil je je leren laarzen beschermen, slijtplekken verwijderen of de beste behandeling voor leren schoenen vinden? Bekijk dan onze gedetailleerde onderhoudsgids voor leren laarzen voor deskundige tips! Goed onderhoud verlengt de levensduur van je laarzen, zorgt ervoor dat ze duurzaam blijven en er als nieuw uitzien. Van het conditioneren van leer tot het weerbestendig maken en polijsten, onze gids behandelt alles wat je nodig hebt om je laarzen jarenlang te onderhouden.

Mijn laarzen zitten zo strak! Kan ik ze groter maken?

Je kunt de schacht van je laarzen tot 5 cm ofoprekken, en in zekere mate de enkel- en voorbreedte, met behulp van de volgende methoden:

  • Een schoenmaker kan de kuit en de breedte ervan vergroten met behulp van een professionele rekmachine.
  • Gebruik een leerspray om het materiaal zachter te maken.
  • Draag dikkere sokken, zodat het leer geleidelijk losser wordt.

Let op: De lengte van de laarzen kunnen niet worden uitgerekt. Gebruik geen föhn, aangezien overmatige hitte kleurveranderingen kan veroorzaken. Hiervoor is een donkerdere lak nodig om dit te corrigeren.

Hier vindt u meer informatie over het inlopen van nieuwe laarzen en het oprekken van leer .

Hoe maak ik mijn lammycoats en vesten schoon en onderhoud ik ze?

Als je op zoek bent naar de beste manier om een ​​lammyjas schoon te maken, vlekken uit ke schapenvachtjas te verwijderen of de suède afwerking van je jas te onderhouden voor een lange levensduur, bekijk dan onze gedetailleerde onderhoudsgids voor lammyjassen en vesten !

Cadeaubonnen

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Jazeker. Deze worden elektronisch per e-mail verzonden en bevatten elk een uniek referentienummer. Onze cadeaubonnen zijn ideaal als je niet zeker weet wat je die speciale persoon in je leven moet geven. We bieden cadeaubonnen aan met een waarde van € 10 tot € 500. Neem contact met ons op als je op zoek bent naar een specifiek bedrag.

Klik hier om de cadeaubon te kopen

Fabricage en productie

Hoe worden Dandelie-laarzen gemaakt?

Onze laarzen zijn handgemaakt van leer van de beste kwaliteit en door onszelf ontworpen. Ze doorlopen een nauwgezet productieproces van 250 stappen, waarbij gebruik wordt gemaakt van natuurlijke materialen en Goodyear-stiksels. Elk paar is voorzien van handgesneden leer, geborduurde motieven en zorgvuldig samengestelde elementen, waardoor ze echt uniek zijn. Kleine verschillen tussen paren dragen bij aan hun karakter. Elke laars is voorzien van een trackingcode voor identificatie, zodat elk paar een eigen identiteit heeft. Deze laarzen zijn ontworpen om een ​​leven lang mee te gaan en zijn bedoeld om eeuwige herinneringen te creëren.

Wat is Goodyear Welt?

Al onze laarzen worden vervaardigd met Goodyear-stiksels - een traditionele, hoogwaardige constructiemethode die duurzaamheid en een lange levensduur garandeert. Bij deze techniek wordt het bovenwerk van de laars via een leren rand aan de zool gestikt, waardoor een sterke, waterdichte verbinding ontstaat. Goodyear-stiksels verhogen niet alleen de duurzaamheid van de laarzen, maar maken het ook mogelijk om de zolen te vervangen wanneer ze versleten zijn. Dit maakt onze laarzen een investering in zowel comfort als duurzaamheid.

Zijn de producten ethisch verantwoord geproduceerd?

Ja, we zijn er trots op dat al onze producten ethisch verantwoord zijn geproduceerd. We selecteren zorgvuldig natuurlijke, hoogwaardige materialen en werken samen met betrouwbare leveranciers die zich houden aan ethische arbeidspraktijken en milieunormen. Onze toewijding strekt zich uit tot zowel de duurzaamheid van de gebruikte materialen als tot slow fashion. Wij geloven in het creëren van hoogwaardige producten die niet alleen mooi zijn, maar ook aansluiten bij onze waarden.

Inlegzolen plaatsen

Kan ik mijn (orthopedische) inlegzolen in Dandelie laarzen doen?

Ja, u heeft twee opties.

  1. Je kunt de originele halve inlegzolen bij de hiel verwijderen en vervangen door je eigen inlegzolen. De halve inlegzolen zitten vastgelijmd, maar komen los als je er stevig aan trekt. Daaronder zit nog een leren inlegzool die je beter kunt laten zitten.
  2. Je kunt je inlegzolen over de originele inlegzolen heen leggen . Kies in dat geval een iets grotere maat voor extra ruimte en meer comfort.

De pasvorm kan in het begin strak aanvoelen. Dat is normaal. Na een paar keer dragen zal het leer zachter worden en zich naar je voeten vormen, voor comfortabele ondersteuning. Als je twijfels hebt over de maat of pasvorm, raadpleeg dan onze maattabel of neem contact met ons op, dan helpen we je graag bij het kiezen van de beste pasvorm.

Neem contact op

Heeft u vragen over uw bestelling of een algemene vraag?